Oni koji su za njim klanjali, rekli su mu: 'Stalno na
početku učiš ovo poglavlje, a onda ti se učini da to nije dovoljno dok ne
proučiš još jedno. Ili ćeš ga učiti i zadovoljiti se njime, ili ćeš ga
izostaviti i učiti drugo?' On je odgovorio: 'Ja ga neću izostaviti. Ako vam se
sviđa da vam tako imamim, nastavit ću, a ako ne, onda ću se povući.' U isto
vrijeme, držali su da je najbolji među njima i nije im se sviđalo da im imami
iko drugi mimo njega. Kad je došao Božiji Poslanik, s.a.v.s., i o ovome ga
upoznali, upitao je pomenutog: 'Šta te sprečava da ne postupiš onako kako od
tebe traže tvoji drugovi i šta te navodi da ovo poglavlje obavezno učiš na
svakom rekatu?' 'Ja ga volim', odgovorio je. 'Tvoja ljubav prema njemu uvest
ćete u Džennet', rekao je." El-Buhari od Ebu-Seida navodi: /716/
"Da je neki čovjek čuo od drugoga kako uči: 'Reci: 'On
je Allah - Jedan!'' i to ponavlja, pa je, kad je svanulo, otišao Poslaniku,
s.a.v.s., i misleći da nije tako značajna, to pomenuo, pa mu je Vjerovjesnik,
s.a.v.s., rekao: 'Tako mi Onog u Čijoj je ruci moj život, ono je ravno trećini
Kur’ana.'" El-Buhari od Aiše, r.a., o Vjerovjesniku, s.a.v.s.,
prenosi:(717) "Da je, kad bi lijegao naveče u postelju, skupljao dlanove,
u njih puhnuo i proučio: 'Reci: 'On je Allah - Jedan'', 'Reci: 'Utičem se
Gospodaru svitanja'' i 'Reci: 'Tražim zaštitu Gospodara ljudi'', a zatim njima
potrao što bi mogao od tijela, počevši od glave i lica pa naniže niz tijelo i
ponovivši to tri puta." Ovako ovo predanje prenose sastavljači Sunena
preko Ukajla.
"Reci: 'On je Allah - Jedan!'/1/ Allah je
utočište svakom!' /2/ Nije rodio i nije rođen, /3/ i niko Mu ravan
nije!'"/4/
"Reci: 'On je Allah - Jedan!'" Znači On je Jedan i
Jedini Koji nema Sebi ravna, Koji nema nikakva sudruga ni pomoćnika i Kome nije
niko sličan. Ovim imenom naziva se samo Allah, dž.š., jer je On savršen po svim
Svojim osobinama i djelima. Ibn-Abbas kaže da riječi Uzvišenog: "Allah je
utočište svakom!" znače da kod Njega utočište traže sva stvorenja, da od
Njega mole i traže ono što im je potrebno, da za Njega kažu da je Gospodar,
Koji nema unutrice, da ne jede, ne pije, te da je vječan, za razliku od svojih
stvorenja. Sve ovo je tačno, jer su to svojstva Uzvišenog nam Gospodara. Riječi
Uzvišenog: "Nije rodio i rođen nije" znače da On nema ni djeteta ni
roditelja ni družice "...i niko Mu ravan nije", tj. među Svojima
stvorenjima nema nikog ko bi se sa Njim mogao porediti, niti bliskog koji bi Mu
bio ravan.
Suviše je On Uzvišen da bi mu nešto takvo dolikovalo!!
"On je stvoritelj nebesa i Zemlje! Otkud Njemu dijete kad nema žene, On
sve stvara." Uzvišeni, također, kaže: "I oni govore: 'Svemilosni je
uzeo dijete!' Vi, doista, nešto odvratno govorite! Gotovo da se nebesa
raspadnu, a Zemlja provali i planine zdrobe što Svemilosnom pripisuju dijete.
Nezamislivo je da Svemilosni ima dijete, ta svi će oni, i oni na nebesima i oni
na Zemlji, kao robovi u Svemilosnog tražiti utočište! On ih je sve zapamtio i
tačno izbrojao, i svi će Mu na Sudnjem danu doći pojedinačno."(19:88-95) U
Buharijinom Sahihu stoji: /718/ "Nema nikoga da se od Allaha više može
strpiti na uznemirenje koje čuje. Oni mu pripisuju da ima dijete, a On ih hrani
i daje im zdravlje."
Tefsir: Ibn Kesir