"Neka propadne
Ebu-Leheb, i propao je!"/1/ "neće mu biti od koristi blago njegovo, a
ni ono što je stekao", /2/ "ući će on sigurno u vatru
rasplamsalu", /3/ "i žena njegova što drvlje nosi", /4/ "o
vratu njenu će biti uže od ličine usukane."/5/
Buhari od Ibn-Abbasa navodi /712/ da je Vjerovjesnik,
s.a.v.s., izašao jednog jutra u Bathu (dolinu Meke), popeo se na brdo i počeo
dozivati. Oko njega su se okupili Kurejševići pa im je rekao: "Šta
mislite, kad bi vam rekao da će vas neprijatelj, jutros ili večeras napasti, bi
li mi povjerovali?" "Bismo", odgovorili su. "Ja vas onda,
samo, prije teške patnje opominjem", rekao je. Na to je Ebu-Leheb rekao:
"Propao dabogda, zar si nas zbog toga skupio?" Na ovo je Allah
objavio: "Neka propadne Ebu-Leheb, i propao je!", tj. propao i uzalud
mu trud i nastojanje bili. Ebu-Leheb je jedan od Poslanikovih, s.a.v.s.,
amidža. Njegovo ime je bilo Abdul-Uzza b. Abdul-Muttalib, a ime po djetetu
(kunje) Ebu-Utbe. Ebu- -Lehebom su ga zvali zbog plamenkaste boje lica. Mnogo
je vrijeđao, mrzio i ismijavao se Allahovom Poslaniku, s.a.v.s. Ponižavao ga je
i omalovažavao vjeru koju je poslanik saopćavao.
Kad bi Božiji Poslanik, s.a.v.s., pozivao: "O ljudi,
recite: "Nema drugog boga osim Allaha, uspjet ćete!" I dok su se
ljudi oko njega okupljali, on bi ga pratio, stajao iza njega i govorio:
"Laže, on je napustio svoju vjeru!" Pratio ga je i ne bi mu dao
nikuda mirno ići. "I propao je", tj. gotovo je, već se desila njegova
propast i nesreća. Ebu-Leheb bi govorio: "Ako je istina ono što moj bratić
govori, ja ću se na Sudnjem danu imetkom i djecom iskupiti od kazne." Na
to je Uzvišeni Allah objavio: "Neće mu biti od koristi blago njegovo, a ni
ono što je stekao", tj. imetak i djeca. Riječi Uzvišenog: "...ući će
on sigurno u vatru rasplamsalu", tj. vatru sa varnicama i plamenom koja će
sve pred sobom pržiti, žariti i paliti. "...i žena njegova što drvlje
nosi." Bila je jedna od uglednijih kurejšijskih žena. Zvali su je
Ummu-Džemil. Pravo joj je ime bilo Erva bint Harb b. Umejje, Ebu-Sufjanova
sestra. Svoga muža je bodrila i pomagala u nevjerovanju i inadu.
Zato će sa njim na Sudnjem danu dijeliti zajedničku kaznu i
muke u džehenemskoj vatri. Zato Uzvišeni kaže: " ...što drvlje nosi, o
vratu njenu bit će uže od ličine uskukane." Seid b. el-Musejib kazuje da
je imala skupocjenu ogrlicu i da je govorila: "Prodat ću je i potrošiti u
borbi protiv Muhammeda!", pa će joj Allah umjesto nje u Džehennemu dati
oko vrata uže od ličine usukane. Neki učenjaci kažu da se pod riječima
Uzvišenog: "...o vratu njenu bit će uže od ličine usukane" misli na
uže od vatre oko vrata koje će je do vrha, a onda do dna paliti i tako
naizmjenično. Učenjaci, također, kažu da se u ovoj suri krije mu’džiza i
nepobitni dokaz o istinitosti Muhamedovog, alejhis selam poslanstva, jer mu je
objavom ovog poglavlja: "...ući će on sigurno u vatru rasplamsalu i žena
njegova što drvlje nosi; o vratu njenu bit će uže od ličine usukane", dato
do znanja da su njih dvoje nesretnici i da nikada ni srcem ni jezikom, ni javno
i tajno, neće povjerovati. Ovo se ubraja u dokaze njegovog poslanstva.
Tefsir: Ibn Kesir
Ovim se,zahvaljujući Allahu i uz Njegovu pomoć,završava
kratki komentar poglavlja "Plamen"